|
Minder administratie - meer gemak |
|
Beste relatie,
Zoals u wellicht weet worden onze lange lengte profielen bij grotere hoeveelheden aangeleverd op een stalen pallet. Voor deze pallets rekenen wij statiegeld. Het systeem om dit goed te administreren en bij te houden is bewerkelijk, daarnaast zien wij soms dat klanten pallets al teruggestuurd hebben voordat wij de statiegeldfacturen hebben gestuurd. Dit kan eenvoudiger.
In plaats van de uitstaande pallets te factureren zullen wij nu nog maar 1 keer per maand het uitstaande saldo verrekenen. Hoe gaat dit in zijn werk? Twee voorbeelden:
- Op 1 januari heeft u 10 pallets ‘uitstaan’. Op 1 februari zijn dit er 12. Wij factureren u voor de 2 pallets meer die u nu heeft uitstaan bij ons. De 10 pallets die op 1 janauri reeds in uw magazijn stonden waren reeds gefactureerd. - Op 1 januari heeft u 10 pallets ‘uitstaan’. Op 1 februari zijn dit er 8. Wij sturen u een creditfactuur voor de 2 pallets die u nu minder heeft uitstaan bij ons.
Hoe gaan wij te werk? 1. Wij factureren u een laatste maal volgens de ‘oude’ methodiek. Dit zal zijn op dinsdag 31 januari. 2. Op woensdag 1 februari maken wij de balans op van het uitstaande saldo en zullen wij een factuur of creditfactuur sturen voor het uitstaande saldo.
Wij maken bij de facturatie onderscheid in de verschillende pallets die wij hebben. Dat is niet anders dan u van ons gewend bent. De bedragen blijven tevens gelijk: € 125,- voor een pallet zonder houten bodem en €300 voor een pallet met houten bodem.
Om het saldo goed bij te kunnen houden gebruiken we een speciaal programma. Wij blijven bijhouden welke pallets u ontvangt (scannen het palletnummer) en boeken deze weer in wanneer we ze retour ontvangen. Wij blijven u ook op de hoogte houden welke pallets u per order ontvangt. Dit gebeurt automatisch nadat wij de order gereed melden voor transport. U ontvangt dan een e-mail van ons met het aantal pallets en de palletnummers erop.
Hiervoor is het belangrijk dat wij de juiste gegevens in ons systeem kunnen zetten. Daarom zouden wij graag van u een e-mailadres van uw logistiek verantwoordelijke of van de afdeling willen ontvangen waar wij deze e-mail naartoe kunnen sturen. Dit kunt u sturen naar pallets@elton.nl. Vriendelijk verzoek dit voor 26 januari aan ons door te geven, zodat wij alle informatie tijdig in ons systeem kunnen verwerken.
Om uw retourpallets aan te melden geldt de al in gebruik zijnde procedure, waar wij u nogmaals graag op wijzen. Vriendelijk verzoek een e-mail te sturen naar pallets@elton.nl en daarin het volgende aan te geven:
- Aantal pallets - Palletnummers (te vinden op de identificatieplaatjes op de onderzijde) - Datum waarop ze gereed staan - Type pallet (met houten bodem of niet, dit i.v.m. de op te geven laadmeters)
Let op: niet aangemelde pallets kunnen wij op het moment van afhalen niet meer meenemen en zullen nog een keer aangemeld moeten worden!
Wij nemen géén telefonische aanmeldingen meer aan of e-mails die gestuurd worden naar ellen@elton.nl.
Met bovenstaande procedure hopen wij de administratieve afwikkeling omtrent statiepallets eenvoudiger te maken voor u als klant. Daarvoor zijn we wel van uw medewerking afhankelijk. Vriendelijk verzoek om ons alle gegevens aan te leveren of deze e-mail door te sturen naar de verantwoordelijke persoon/afdeling binnen uw organisatie.
Met vriendelijke groet,
Het Elton-team
|
|
|